HYUNDAI se stal nejkvalitnější značkou roku 2010

19.08.2011 18:25

HYUNDAI se stal nejkvalitnější značkou roku 2010

Značka Hyundai se umístila na 1. místě ve velkém reportu kvality německého magazínu AUTO BILD

Od roku 2001 největší německý motoristický magazín AUTO BILD každoročně publikuje komplexní report kvality. Poskytuje rychlou a fundovanou orientační pomůcku pro posouzení různých oblastí jako jsou spolehlivost, dlouhodobá kvalita a spokojenost zákazníků všech nejdůležitějších automobilových značek prodávaných v Německu.

Vítězem reportu 2010 se stal Hyundai jako první korejská značka v jeho historii.

Značka Hyundai v roce 2010 předběhla tradiční vítěze předchozích let - japonské značky Toyota a Mazda. Pro lidi z automobilové branže to není žádné překvapení. Ředitelé výrobních závodů BMW veřejně chválí příkladné výrobní metody značky Hyundai. Christian Klingler, člen představenstva Volkswagen pro oblast prodeje, dává pokroky dosažené značkou Hyundai za příklad pro vlastní práci: "Hyundai je číslo 1, od něj se můžeme učit."

AUTO BILD Quality Report 2010: Žebříček

Pořadí Výrobce   Známka (1-5)
1. Hyundai 2,3
2. Honda 2,4
3. Audi 2,6
4. Mazda 2,6
5. Toyota 2,6
6. Mitsubishi 2,6
7. Suzuki 2,7
8. BMW 2,7
9. Mercedes 2,7
10. Nissan 3,0
Pořadí Výrobce   Známka (1-5)
11. Seat 3,0
12. Škoda 3,0
13. Ford 3,1
14. Kia 3,1
15. Opel 3,1
16. VW 3,1
17. Renault 3,6
18. Citroën 3,7
19. Fiat 3,7
20. Peugeot 3,9

Report kvality magazínu AUTO BILD chápe kvalitu nikoli pouze jako prvotní, spontánně vnímán pocit kvality ale jako dlouhodobou kvalitu, spolehlivost a spokojenost zákazníků. Pro sestavení tohoto reportu kvality je nezbytný pohled do minulosti. Těžiště průzkumu spočívá na vozidlech ve věku od 3 do 7 let. Díky tomu je možné odhalit nedostatky a slabiny, které se při normálních testech nebo předváděcích jízdách neobjeví. Celkové hodnocení výrobce se skládá až se sedmi dílčích hodnocení, z nichž každé má stejnou váhu.

  • Anketa AUTO BILD Reprezentativní písemná anketa na téma kvalita / spolehlivost provedená agenturou pro výzkum spotřebitelského chování GfK (Gesellschaft für Konsumforschung) na základě 9278 interview s majiteli automobilů. Stěžejní otázkou je: "Jak hodnotíte kvalitu vlastní automobilové značky na stupnici od 1 do 10 bodů?"
  • Svolávací akce / Dodatečné vylepšení Jaké poruchy nebo výpadky se objevily? Byly dodatečné vylepšení relevantní z hlediska bezpečnosti? Jakého počtu vozidel se týkaly? Jak reagoval výrobce? Byla záležitost postiženého zákazníka zdvořile vyřízena? Byly informace výrobce transparentní a srozumitelné?
  • Report autorizovaných zkušeben TÜV Brzdy, řízení, nápravy, karoserie a osvětlení - zde jde o provozní bezpečnost. Extrakt z přibližně 7,5 milionu povinných velkých technických prohlídek 208 modelů. Výsledky jsou podrobně publikovány v ročence AUTO BILD TÜV-Report.
  • Dlouhodobý test AUTO BILD 100.000 kilometrů v téměř nepřetržitém provozu. Neustále se měnící řidiči a podmínky při zkušebních jízdách po celé Evropě. Po skončení testu se vozidlo kompletně rozebere a bilancuje se: Zůstalo vozidlo pro poruchu nepojízdné? Co se pokazilo a co se osvědčilo? Jak vysoké byly náklady?
  • Stížnosti zaslané redakci AUTO BILD Každý rok přijde do redakce magazínu AUTO BILD kolem 11.000 dopisů a e-mailů - od čtenářů, kteří mají často velké problémy se svým autem. Hlavními tématy jsou chyby produktů a problémy s opravnami.
  • Test autorizovaných servisů AUTO BILD Zkoušené vozidlo připravené chybami v autorizované zkušebně DEKRA se přistaví do 8 autorizovaných servisů na velkou prohlídku. Kolik chyb odhalí servis? Postupuje autorizovaný servis důsledně a zcela podle plánu servisních úkonů předepsaných výrobcem?
  • Záruka Jakou ochranu mají majitelé automobilů když selže technika? Zde už léta dominují asijští výrobci, oproti tomu němečtí výrobci jsou při záručních opravách skoupí.