Historie Značky

22.04.2011 13:06

 

Historie značky a továrny

Automobilový závod DACIA, dříve UAP (Uzina de Autoturisme Pitesti), se nachází v městečku Colibasi, ve vzdálenosti 20 km od Pitesti a 110 km od hlavního města Bucuresti. Areál průmyslového závodu má již dlouholetou tradici. Během II. světové války sloužil areál pro výrobu vojenských letadel. V období roku 1952 - 1968 se v závodu vyráběly náhradní díly a součásti pro motorová vozidla a traktory.

Dne 20. srpna 1968 opustil brány závodu první automobil DACIA 1100, ve spolupráci s francouzskou firmou RENAULT.

 

Spolupráce s francouzskou firmou RENAULT měla 4 etapy:

1. montáž automobilu DACIA 1100 z originálních francouzských  komponentů

2.  částečná výroba dílů ve spolupráci s rumunskými firmami

3.  integrace výroby motorů, převodovek a náprav

4.  výroba karoserií

První SUV v historii značky

 

V roce 1970 na základě licence RENAULT 12 byla zahájena výroba osobního automobilu DACIA 1300, která byla postupně integrována v Rumunsku obdobně jako u Dacie 1100.

Po přerušení spolupráce s firmou Renault v roce 1978 byla nadále vyráběna Dacie 1300, a dále pak její facelifty, nové úpravy a verze v podobě různých užitkových automobilů

Celkový počet vyrobených Dacii vycházejících z Renault 12 přesáhl 2 000 000 kusů.

V roce 1995 byl uveden nový model Dacia Nova, který vznikl již na základě vlastního vývoje.

V roce 1999 byla Dacia privatizována. Společnost Renault získala 51% akcií a svůj podíl v následujících letech postupně zvyšovala. Od roku 2003 vlastní 99,3% akcií Dacia. V roce 2000 byla uvedena na trh Dacia SuperNova s motorem a převodovkou Renault. Od roku 2002 byly motory Renault montovány také do modelů Dacia Pick Up. V roce 2003 byl uveden model Dacia Solenza.

Společnost Renault investovala do modernizace závodu 489 milliónů eur. Výrobní zařízení továrny Dacia je dnes na úrovni nejlepších evropských standardů. Používané pracovní postupy jsou stejné jako v ostatních závodech Renault Group.

V roce 2004 byl na trh uveden model Dacia Logan, který otevírá značce Dacia cestu na nové trhy jako součást Renault Group: využívá její know-how a jejích organizačních struktur jak v oblasti výroby, tak v oblasti obchodu. Distribuce vozidel a náhradních dílů bude ve většině zemí organizována na základě prodejní sítě Renault.

Značka Dacia má nyní všechny předpoklady k tomu, aby přesvědčila své zákazníky: nový produkt, vytvořený firmou Renault, moderní, spolehlivou a zavedenou prodejní organizaci s dostupnými poprodejními službami a náhradními díly v kvalitní a zavedené prodejní síti.

 

Průřez historií:

1966: Výstavba závodu v Pitesti

1968: Dacia 1100

1970: Dacia 1300

1973: Dacia 1300 Break

1976: Dacia Pick Up

1983: Dacia 1310

 

1986: Dacia 1310 TX

1987: Dacia 1320

1991: Dacia Liberta 1325

1992: Dacia 1307 a 1309 Double Cab

1995: Dacia Nova

1999: Dacia se stává součástí Groupe Renault

2000: Dacia SupeRNova

2003: Dacia Solenza

2004: Dacia Logan

2010:Dacia Duster