Dacia 1310

08.10.2009 20:05

Dacia 1310

 Auto, o kterém jsem se rozhodl napsat, není bohužel moje, nepatří ani žádnému kamarádovi. K tomu se ale dostanu později. Teď vám povím, jak to všechno vlastně začalo. Jednou, když se mí rodiče vrátili z Rumunska, taťka mi ukázal fotku Dacie Logan. Hned jsem se do těchto vozů zamiloval a začal se o ně víc zajímat. Stal jsem se Daciemi posedlý, zaregistroval jsem se do několika klubů, ale jedna věc mi vadila nejvíc. Ještě nikdy jsem nepotkal svoji hlavní hvězdu této rumunské značky – Dacii 1310… Až jednou ten den přišel. S mým kamarádem jsme si vesele chodili po našem malém městečku a debatovali o tom, co na té písemce z matematiky bylo špatně. Najednou na mě kamarád zavolá, hele, podívej se, to je ta stará Dacia 1310. Hned, jak jsem ji uviděl, moje mysl mi řekla, že musím mít fotky. Vím, že pro někoho je to starý klump, ale pro nás pro fanoušky jde o vzácný kousek. Proto jsem nechal na stěrači svou vizitku a večer mi přišel milý mail, že si auto můžu nafotit. Jediná věc, kterou jsem nečekal, je ta, že šťastnou majitelkou je žena. Překvapilo mě to, neboť tyto vozy se hodně špatně řídí a i muži mají s řízením problémy. Došel jsme tedy na místo, kde mě čekala „moje královna“. Dacia byla vyrobena roku 1987 v Pitesti. Jakmile jsem si sedl dovnitř a majitelka mě svezla, stále jsem cítil, jak je motor pořád svižný. Dacia jezdí na LPG. Interiér byl velice jednoduchý, a jelikož jsou Dacie levná auta, byl i hodně strohý. Jako první na mě vykukovala dlouhá páka 4stupňové manuální převodovky. Na starých mekách sedačkách se osedělo velice pohodlně. Dacia byla hodně zachovalá. Je vidět péče, které se ji dostává. O pohon se stará řadový čtyřválec o zdvihovém objemu 1293 cm3 s výkonem 40Kw. Motor je umístěn vpředu a poháněná jsou přední kola. Jak už jsem uvedl, motor byl velice živý a rychlý a uměl Dacii dobře rozjet. Hmotnost vozu je pouhých 960 Kg. Dacia 1310 byla vyráběná v licenci s francouzským Renaultem 12. Mezi další provedení patřila verze combi, sport a tento „můj“ vůz byl sedan. Jsme moc rád, že jsme se v něm mohl svézt.

Tento článek jsem zaslal do redakce motoristického časopisu AUTOHIT, ti jej otiskli v rubrice staň se hvězdou AUTOHITU.

Parametry

Max.rychlost-140 km/h

Výkon-40kw(56koní)

hmotnost-960kg

zryhlení z o-100-17,1 s

Dacia mě zaujala svým krásným vzhledem.

interiér je jednoduchý,přehledný a na tu dobu dosti strohý.

 

Konkurenti vozu dacia 1310 (rok 1987)

Lada 2105                                             Trabant 601                                    

      Cena od 3 000 Kč       Cena od 6 000 Kč                                           

Škoda 120l    

Cena od 2 000Kč                                Wartburg 353 Cena od 2 000 Kč

Velký kufr,svižný motor,zachovalost,snadná oprava,levné náhradní díly,vzhled,pohodlnost.

strohost,špatná kvalita zpracování. 

Foto a text-R Blažek

 

Zde jsou videa Dacie 1310 a jejich konkurentů

 

 

 

Diskusní téma: dacia 1310

Datum: 18.05.2010

Vložil: mira328i

Titulek: 1310

Abych byl přesný tak můj děda měl ten typ před tím tvým-ještě klasická světla a znak renault.
To byla první zkušenost s tímhle korábem silnic.
Druhá byla s bílou 1310 kterou dostal kamarád za tisíc kč s platnou tech. a kromě rezu v dobrém stavu-skončila jako auto na zničení:-),ale držela se.Dokonce sem s ní jel 130!fuj to byl strach:-)

Datum: 09.02.2010

Vložil: dacia 1310

Titulek: dacia 1310

takovou jsem mněl.bylo to parádní auto.jen mě někdy štvalo že nechtělo startovat.moje byla z roku 1986 a mněja červenou barvu.pak jsem ale přesedlal na modernější auto a dacia šla do šrotu.ale bylo to auto které bylo nesmrtelné.

Datum: 30.10.2009

Vložil: nokian

Titulek: jojo

Klasika moc pěkná 1310 a v zachovalém staVU

Datum: 09.10.2009

Vložil: Spirit

Titulek: 1310

Zdravim, fajn článek, docela zachovalý kousek. Jsem majitelem klasické 1300 a je to srdcová záležitost.
Jediné co jsem trošku nepobral, že se velmi těžko řídí... ve své době tyto auta měly především v oblibě ženy díky jejich snadnému, lehkému a citlivému řízení. Je pravda, že v dnešní době jsou auta na jiné úrovni. Avšak vezmu-li v potaz jak se řídí felície bez posilovače, nebo fabie junior (nebo jak se to jmenuje, s tím nejslabším motorem a bez posilovače řízení) tak stará dáčka je proti tomu zázrak techniky. A to nemluvím o sedačkách a komfortmímu podvozku. Ano absentuje boční vedení, sedáky jsou měkké a odpružení též. To garantuje pohodlné cestování především po českých rozbitých cestách kór ve městech. Jo kdo chce závodit, tak tomu to vyhovovat nebude. Majitelce zeleného exempláře držím palce a přeji hodně najetých kilometrů bez nehody.
Dacia rulez

Datum: 09.10.2009

Vložil: ruda

Titulek: 1310

dyky za fotky dacie logan.a v 18 planuju si koupit dacii logan taky.díky moc za příspěvky dacia 1310 je opravdu dobré auto kdybych mohl kupuji ho hned

Datum: 08.10.2009

Vložil: Šmoula Mrzout

Titulek: Rumunský Renault 12

Kdysi jsem 1310-ku měl. Koupil jsem ji z druhé ruky v létě a v zimě jsem zjistil, že netopí. Jezdila jinak báječně, max. 150 km/h, ale za to pořád. Na silnici seděla jako přibitá, ale když se začaly projevovat vady a závady, tak to bylo jako vodopád. Ve svárech hnila, elektrika odcházela atd. Jinak do té doby to bylo super auto, měkké a pohodlné. Měla velký kufr, který se při přejetí jakékoliv podélné nerovnosti se skřípáním otevřel. Spotřeba, jelikož jsem jezdil hodně mimo město byla 6,5 litru. No a pak mi shnila.

Datum: 08.10.2009

Vložil: dacia man

Titulek: 1310

Je to parádní auto.nejvíc mě překvapilo že to dokáže řídit žena jinak text se mi líbí není dlouhý je výstižný ok je super že někdo tak mladý patří mezi naši rodinu fanoušků dacie.1310 je krásné auto a majitel může být pyšný že má tak skvělé auto,které se jen tak nevidí super jo a a koupil jsem si nového logana tak ti pošlu fotky moji dacie hoj

<< 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Přidat nový příspěvek