Lada 2104,2105,2107 Socialistický Mercedes
Lada řady 2104/2105/2107 se prodávala téměř 20 let. V dobách socialismu představovala automobilovou extratřídu, k níž se normální smrtelník dostával obtížně. Dodnes se na našich silnicích pohybuje v hojném počtu.
Na motor je spoleh
Čtyřválcový motor je spolehlivým a bezporuchovým „tahounem“ 60 000 km, tedy více než trojnásobek záruční vzdálenosti. Čas od času se mění filtr, olej a další drobnosti. Samozřejmě se seřizují ventily a napnutí řetězů. Celkově pohonná jednotka odpracuje více než 100 000 km a nepřipraví žádná nepříjemná překvapení, výjimkou nejsou ani vozy s 200 000 km na počítači ujeté vzdálenosti. Podvozek už se tak pochválit nemůže: poměrně rychle odcházejí poloosy. Pak začíná pískat výfukové potrubí mezi rezonátorem a tlumičem hluku. Samotný výfuk se pohříchu brzy podobá řešetu a musí se vyměnit. Řízení je docela v pořádku, což se však nedá říci o brzdové soustavě. Pár předních čelistí vydrží tak 20 000 km, spolu s nimi bývá potřeba vyměnit brzdové kotouče, zadní čelisti i stářím popraskané hadičky. Ty sice celou svou dobu životnosti odpracují spolehlivě, ale právě proto by bylo velmi nebezpečné jim nevěnovat pozornost okamžitě po ujetí garantovaných 50 tisíc kilometrů. Mohlo by to být opomenutí, které by se vymstilo havárií s velmi smutnými následky.
Slabiny
Po ujetí 80 tisíc kilometrů začíná téci „horká sprcha“ z kohoutku topení. Touto dobou to potkává skoro všechny vozy ruské značky. Proto je lepší raději s předstihem vyměnit zúženou membránu nebo celý kohoutek a také „seschlé“ gumové hr-dlo chladicího systému. Skoro sto tisíc kilometrů vydrží nápravy, pak se kvůli přirozenému opotřebování musejí vyměnit kulaté opěry přední nápravy, všechny hlavice táhel řízení, pryžo-kovové silentbloky ramen přední nápravy a výztuhy zadní nápravy. Podotýkáme, že únava materiálu se dostaví opravdu až po intenzivním každodenním provozu jak v zimě, tak i v létě. To se samozřejmě neblaze projevuje na stavu karoserie. Obzvláště silně to pocítí rám předního skla, kapota pod maskou chladiče a dveře kolem klik. Zato na namáhaných dílech karoserie (nosníky, prahy, sloupky) se rez objevuje méně, což je dobré znamení. Obecně platí, že varianta 2107 je odolnější vůči korozi než typ 2105. Přece jen „sedmička“ určená hlavně pro export byla daleko pečlivěji a kvalitněji provedena než tuctová „pětka“. Proto při koupi klasického sedanu Lada vyhledávejte modifikaci 2107.
Interiér se neměl zač stydět
Kdo měl v té době žigulíka,tak ten už něco znamenal
Historie modelu
1981 | Uveden sedan 2105 s motorem 1.3 (48 kW/65 k) |
---|---|
1983 | Lépe vybavený a trochu vzhledově odlišný sedan 2107 s motorem 1.5 (55 kW/75 k) |
1985 | Kombi 2104 s motorem 1.3 (48 kW/65 k) |
1989 | Silnější motor 1.5 (55 kW/75 k) pro základní sedan (nyní nazývaný 21053), přepracovaný agregát 1.5 s katalyzátorem (52 kW/71 k) pro kombi 21043 |
1995 | Ukončení výroby sedanu 21053, nový motor 1.7i se vstřikováním paliva (62 kW/84 k) pro sedan 21074 a kombi 21044 |
1996 | Ukončení výroby kombi 21043 |
1998 | Ukončení výroby sedanu 21074 |
1999 | Zahájení prodeje sedanu 2110 |
2000 2011 |
Kombi 21044 nahrazeno novým kombi 211 Ukončení výroby slavného žigulíka |
Silný motor,spotřeba,zvuk,prostornost,levné ND,snadná údržba,silné brzdy
Koroze karoserie,částé poruchy elektriky,únik oleje